گروه حوادث: سارقان مسلحی که بعد از دستبرد به یک طلافروشی در بازار زنجان، با تیراندازی به سوی مردم و پلیس یکی از کسبه را به شهادت رسانده و 2 مامور پلیس را نیز مجروح کرده بودند، دستگیر شدند.

اعضای این باند در جریان چند سرقت مسلحانه دیگر از طلافروشی‌های همدان نیز 5 عابر پیاده را مجروح کرده بودند. شامگاه دوشنبه، 24 اسفند سال گذشته، یک خودروی پراید مقابل مغازه طلافروشی‌ای در راسته بازار پایین زنجان توقف کرد و چند مرد مسلح بعد از
پیاده شدن از ماشین، قدم به داخل طلافروشی گذاشتند.

یکی از سارقان به محض ورود به داخل مغازه، شروع به پاشیدن گرد فلفل در فضا کرد و 2 نفر دیگر با شکستن شیشه‌های ویترین، مقدار زیادی طلا جمع‌آوری کردند و بعد از چند دقیقه از طلافروشی بیرون آمدند تا سوار بر خودروی خود متواری شوند.

کسبه محل و مردم که در جریان این سرقت قرار گرفته بودند، سارقان را محاصره کردند اما یکی از سارقان که اسلحه ژ3 در دست داشت، شروع به تیراندازی به سوی مردم و 2 مامور پلیسی کرد که خود را به محل حادثه رسانده بودند. بعد از این تیراندازی، سارقان سوار بر خودروی خود پا به فرار گذاشتند و از محل دور شدند.

در جریان تیراندازی مرد مسلح، یکی از کسبه خوشنام بازار زنجان که تازه از مسجد خارج شده بود جان خود را از دست داد و 2 مامور پلیس نیز مجروح شدند. درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان بعد از این سرقت به سمت خیابان ضیایی گریخته بودند، طرح مهار به اجرا گذاشته شد اما آنها بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده بودند.

به‌دنبال این سرقت مسلحانه، بازار زنجان تعطیل شد و کسبه در اعتراض به ناامنی ایجاد شده، در مسجد بازار تجمع کردند. این در حالی بود که تیم ویژه‌‌ای از ماموران و نیروهای اطلاعاتی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن ردی از سارقان آغاز شد. با گذشت 3 ماه از ماجرای این سرقت، روز گذشته فرمانده انتظامی استان زنجان خبر از متلاشی شدن باند سارقان بازار زنجان داد و گفت: اعضای این باند که اقدام به شهید کردن یک شهروند، مجروح کردن 2 مامور پلیس و سرقت مقداری طلا کرده بودند با همکاری تنگاتنگ نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج)، با انجام 2 مرحله عملیات گسترده دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات‌ها، تعدادی از اعضای باند کشته شدند و مابقی به دام ماموران افتادند که تحقیقات از آنها آغاز شده است. در همین حال روز گذشته وزارت اطلاعات نیز اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است: 13 نفر از اعضای وابسته به یک گروه تروریستی طی هفته گذشته در استان‌های قزوین، همدان، کردستان و ‏مازندران شناسایی و در عملیات‌های موفق با همکاری نیروهای انتظامی دستگیر شدند.

به گزارش مهر، وزارت اطلاعات اعلام کرد: ‏‌این گروه تروریستی سال گذشته به‌طور مستقیم در به شهادت رساندن ماموستا برهان امام جمعه موقت و امام ‏جمعه مسجد قبای سنندج و ماموستا محمد شیخ‌الاسلام نماینده مردم سنندج در مجلس خبرگان رهبری و ربایش و ‏قتل خلیفه ابراهیم فرهادی در شهرستان‌ قروه نقش داشته و ترورهای دیگری نیز انجام داده‌اند.

در این عملیات‌ها بالغ بر 500 کیلوگرم مواد ساخت بمب به همراه 10 بمب آماده انفجار و مقادیر معتنابهی سلاح و ‏مهمات جنگی به دست آمده است‏‎.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که گروه مذکور به‌منظور ایجاد رعب و وحشت و انجام اقدامات تروریستی خود مبادرت به سرقت مسلحانه از چند ‏مغازه طلا فروشی در شهر همدان کرده‌اند که منجر به مجروحیت 5 نفر از عابران پیاده شده و همچنین آنها در جریان ‏سرقت از یک طلافروشی در شهرستان زنجان نیز دست داشته‌اند که باعث به شهادت رسیدن یکی از شهروندان شده بود.

کد خبر 109705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز